مقالات

صدف حجاب برای مرواریدهای امت محمد (ص)

Visits: 11008

خواهرم!

خداوند متعال حجاب را براي زنان مسلمان واجب کرده است، و آن را يکي از راههاي نجات و سعادت آنها قرار داده‌است، حجاب نشانه ايمان و اطاعت از خدا و عِفّت و پاکدامني است و زنان را کرامت مي‌دهد و آنها را حفظ مي‌کند و بهترين و مهم‌ترين وسيله براي تقوا و حياء است و جامعه‌اي که زنان آن باحجاب هستند، جامعه‌اي با عزّت و باکرامت است و هميشه از بلاها و فتنه‌ها محفوظ و مصون مي‌ماند.

براي آشنايي بيشتر با ارزش‌هاي حجاب، به آياتي که در رابطه با حجاب هستند، مراجعه کنيد.

[سوره احزاب آيه: 33،36،53،59، و کل سوره نور].

شرایط حجاب اسلامی

1- پوشاندن همه بدن زن:

لباس مي‌بايست تمام بدن زن را بپوشاند از سرتا پا. امروزه متأسفانه مي‌بينيم خيلي از زنان گردنشان و بازوها و ساعدشان نمايان است يا اينکه بدون جوراب با پاي لخت از خانه خارج مي شوند درحاليکه خارج شدن با اين وضعيت حرام و گناه بزرگي است.

2- لباس و چادر زن بايد ضخيم باشد و نازک و شفاف نباشد:

چادر نازکي كه بدن زن از زير آن نمايان است حجاب نيست، بلکه خود فتنه‌اي بزرگ است که جامعه را بسوي فساد مي‌کشاند و يکي از نشانه‌هاي قيامت است که پيامبرr بدان اشاره فرموده‌اند: «که در امت من زناني پيدا مي‌شوند که لباس پوشيده‌اند ولي عريان هستند و اينها وارد بهشت نمي‌شوند و حتي بوي بهشت هم به مشامشان نمي خورد». با استناد به اين حديث چادرهاي نازک و شفّافي که امروزه زنان استفاده مي‌کنند و دست و گردن و بدنشان مشخّص است، حرام است و اين زنان شامل زناني هستند که پيامبرr آنها را جهنّمي معرفي کرده است.

3- لباس زن بايد گشاد باشد و چسبيده و تنگ نباشد:

يکي از فتنه‌هاي ديگري که دامن‌گير جامعه اسلامي شده است، لباس‌هاي تنگ است که بدن زنان را مشخّص مي‌كند و برآمدگي‌هاي بدنشان را نمايش مي‌دهد و باعث مي‌شود که مردان را از راه عفّت و پاکدامني خارج سازد و باعث فساد و شر مي‌گردد، و خواهران گرامي بايد توجه داشته باشند که لباسشان بايد از بالا تا پايين (از شانه تا انگشتان پا) يکنواخت و يک اندازه گشاد باشد و بايد متوجه خطر لباس‌هايي که امروزه استعمار براي زنان طراحي مي‌کند، باشند و مدل‌هايي که امروز در بازار است اکثراً غيرشرعي است.

4- و يکي از شرايط ديگر چادرآن است که خود چادر زينت نباشد:

بعضي از چادرها بجاي اينکه حجاب باشند و زن را بپوشانند و زيبايي زن را پوشش دهند، خود وسيله‌اي شده‌اند براي زيباتر کردن زنان و زنان را بيشتر مورد توجه قرار مي‌دهد و نظر مردان را بيشتر جلب مي‌کند. چادرهايي که گلدوزي شده يا رنگ‌هايي زيبا و طرح‌هاي متنوع به کار رفته حرام مي‌باشد، چون باعث فتنه و فساد مي‌شود.

5- لباس زن نبايد شبيه لباس مرد باشد:

در حديثي پيامبرr مي‌فرمايد: «از ما نيست زني که خود را شبيه مرد سازد و مردي که خود را شبيه زن سازد». در حديثي ديگر مي فرمايد: «سه نفر فرداي قيامت وارد بهشت نمي‌شوند و خداوند به آنها نگاه نمي‌کند لطف و رحمت خدا شامل آنها نمي‌شود فرزندي که نافرماني پدر و مادر کند، زني که خود را شبيه مردان نمايد، مرد بي‌غيرت».

طبق اين حديث پيامبرr پوشيدن لباس‌هايي که شبيه لباس مردان است، براي زن حرام است که امروزه متأَسفانه در بين زنان و دختران مسلمان زياد شده است و دختران و زنان مسلمان پيراهن، شلوار و لباس‌هاي مردانه مي‌پوشند و با آن در خانه و مکان‌هاي عمومي ظاهر مي شوند و به آن افتخار مي‌کنند. درحاليکه خشم و لعنت خدا را براي خود مي‌خرند.

یکی از چیزهای که امت را هلاک می‌کند بی‌حجابی و بی‌عفتی است.

امروزه ما شاهد هستیم که گرو‌ه‌های از امت به همین دلیل به وسیله‌ سیل، زلزله، طوفان، امراض، انفجار در هواپیما و قطار و غیره، هلاک می‌شوند.

مادران محترمه، باید توجه داشته باشند که خارج شدن دختران شان با مانتوی کوتاه و شلوار درست نیست، و باید سعی داشته باشند که دختران شان با مانتوی بلند و چادر خارج شوند، زیرا همانندی با مردان سبب می‌شود که لعنت خدا شامل آنها شود و باید مراقب باشند که دختران شان بدون حجاب خارج نشوند.

6- در وقت بیرون شدن از خانه لباس و حجاب زن نباید خوشبو و معطر باشد:

در حدیثی پیامبرr می‌فرماید: «أَيُّمَا امْرَأَةٍ اسْتَعْطَرَتْ فَمَرَّتْ عَلَى قَوْمٍ لِيَجِدُوا رِيحَهَا فَهِيَ زَانِيَةٌ، وَكُلُّ عَيْنٍ زَانِيَةٌ». «هر زنی که عطر بزند، سپس (از خانه) خارج شود و از کنار گروهی رد شود تا بوی عطر او را احساس کنند، پس او زناکار است. هر چشمی که او را می‌بیند، زناکار است».

استفاده کردن از عطر و خوشبویی در منزل برای شوهر ثواب دارد، اما در صورتی که زن از خانه خارج شود حق ندارد با لباسی که در آن عطر استفاده کرده خارج شود چون باعث تحریک مردان می‌شود و آنها را به فتنه می‌اندازد و هر زنی که بوی عطر لباسش باعث فتنه شود، عذاب خدا دامنگیرش می‌شود. بترسید از روزی که هیچ پناهگاهی بجز الله ندارید.

خلاصه

اشکالاتی که در حجاب و چادر زنان:

  • چادرشان تمام بدنشان را نمی‌پوشاند.
  • چادرها نازک و شفّاف هستند.
  • چادرها زینتی و فریبنده هستند.
  • چادرها خوشبو و معطر هستند.

اشکالاتی در استفاده از چادر:

  • چادر را دور گردن می‌پیچند و تمام لباس شان از عقب و جلو نمایان است.
  • چادر را بدون مقنعه و رو سری می‌پوشند.
  • چادر را طوری می‌پوشند که موی جلوی سر و گاهی هم سایر اعضای بدنشان پیدا است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *