مقالات

میلاد طلیعه نور حضرت رسول اکرم ( صلی الله علیه وآله وسلم )مبارک باد

Visits: 15

میلاد طلیعه نور حضرت رسول اکرم ( صلی الله علیه وآله وسلم )مبارک باد

سالگرد میلاد عصاره خوبیهای عالم آفرینش ، مصلح اعظم و پیامبر اکرم صلی ‌الله ‌عليه ‌وسلم که در اعماق ظلمت کدۂ بت پرستی و جهالت به مثابه آفتاب پر تلألو درخشید و جهان را با پرتو خود نورانی گردانید ، اینک بار دیگر فرا رسید شیفته گان ورهروان آنحضرت صلی ‌الله ‌عليه ‌وسلم بر سیره شان عاشقانه می نگرند تا آنرا برای خود و فامیلهای شان الگو قرار دهند و بدینوسیله به قله معنویت وحسن اخلاق فائق آیند.

آری! شبهای تار و پر نحوست بر باشندگان جهان پهناور بویژه جزيرة العرب چنان طولانی شده بود که بارقه طلوع آفتاب سعادت در افق آسمان نیلگون از محالات بود، ماحول انسانهای مظلوم را تراژیدی به وسعت تاریخ گرفته بود، بت پرستان کور دل حرم الهی را مملو از تندیس خدایان کذائی خود نموده بود و به تقدس این بقعه مبارکه چنانچه مقام شامخ ومعنوی آن ایجاب میکرد ارج گذاشته نمی شد، قساوت انسانهای قسی القلب به مرحله رسیده بود که جهت اشباع غرائز شهوانی وخشنودی های ابلیس لعین از هیچگونه جنایت و دد منشی فرو گذاشت نمی کردند، زنده به گور نمودن دختران معصوم، شعله ور شدن جنگ های ذات البینی دراز مدت، ترغیب کردن جوانان به محافل رقص ومیگساری توسط زنهای روسپی که به ذات الرأيات مشهور گردیده بودند نمونه بارز از جمله جنایات كوته اندیشان فرومایه قبل از میلاد النبی صلی ‌الله ‌عليه ‌وسلم را احتواء می کردند.

در چنین فضاء مکدر و کلفت آور که حدس و گمانهای بهتر شدن اوضاع آشفته جاهلی را عقیم ساخته بود ناگاه طنطنۀ کروبیان عالم بالا از تشریف فرمائی مولود سعادت رکاب بردیباچه هستی خبر داد ، خنیاگران عشق سرود محبت وسرور را زمزمه کردند ومقدم آخرین سفیر الهی ، مظهر فضلیت، تقوا، صداقت، شجاعت، جامع الكلم وامانتداری یعنی حضرت محمد رسول الله صلی ‌الله ‌عليه ‌وسلم را گرامی می داشتند. در آن شب خانه عبدالله حال و هوای دیگر پیدا می کند ، ستاره ها نور افشانی می کنند و آغوش پر مهر آمنه بنت وهب با دُرّ شهوار از اعزاز خاص مستفید می گردند.

با آمدن این مولود سرا پا رحمت و نجابت مسیر تاریخ انسانیت از پیچ وخمهای جاهلیت عبور میکند و امپراطور های قیصر و کسری که از ظلم ووحشت آنها انسانها بستوه آمده بود یکی پس از دیگری متلاشی میگردد ، وبر باورهای لاطائل بت پرستی خط بطلان کشیده میشود، بازار گرم اساطیر پیشینیان که نقل مجلس هر خانواده بود با تلاوت کردن گلواژه های وحیانی کلام اقدس خداوند یکتا به کساد گرائید و شمیم عطر آگین نفاذ شریعت غرای محمدی به اکناف جهان رسید. معیار فضیلت ، تقوی وایمانداری شناخته شد و سرانجام فرهنگ انسان ساز وسعادت شمول اسلام در قلوب انسان های حقیقت جو متبلور گردید و فضای اخوت بمیان آمد.

واما خواننده گرامی! از اینکه من و تو در بحبوحۀ میلاد نور قرار داریم ونظاره می کنیم که در این برهه از زمان عده از هموطنان ما در حضیض از شهوت فرو میرود حس دینداری در دل های شان منجمد گردیده و با دریافت چند دالر در ترویج و اشاعه فرهنگ کفر نقش کلیدی را بازی میکنند و زمینه رشد فرهنگ فرتوت طاغوت پرستان را مهیا می نمایند و از جانب دیگر دشمنان اسلام به نحوی کوشش میکنند تا هسته های فساد و انحرافات اخلاقی که پایه های اساسی انحطاط و نابودی جامعه است پی ریزی نمایند.

بناءً در همچو حالت رقت بار رسالت دینی ووجائب شرعی ما ایجاب می کند تا در راه تعمیم فرهنگ اسلامی و ارزشهای دینی گام های متین و استوار بر داریم و آنعده افرادیکه از روح و مزایای فرهنگ اسلام آگاهی کامل ندارند به مسئولیت شرعی شان متوجه ساخته واین حقیقت را تفهیم شان نمائیم که انتخاب فرهنگ طاغوت پرستان نمایانگر خباثت ظاهری وباطنی بوده و ابدا خوشبختی و بهروزی را برای تان به ارمغان نخواهند آورد، و تنها نائل شدن به مدارج معنویت ونیل به فوز وفلاح در گرو عملی کردن احکام قدسیه اسلام ومنقاد شدن به دستورات پیامبر عظیم الشان اسلام است و بس. و من الله توفیق.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *