مقالات

علامات قیامت :  بیگانگی از اسلام

Visits: 14

علامات قیامت :  بیگانگی از اسلام

حضرت ابوهریره رض می فرماید که رسول الله ص فرمودند: که اسلام در حالت غربت وبیگانگی ظاهر شد که مردم از او فرار می کردند وآنهایی که دین را قبول می کردند تعدادشان بسیار کم بود روزگاری خواهد آمد که اسلام دو باره غریب وبیگانه می شود وهمانگونه که در ابتدا بود . پس آنهایی که بر اسلام عمل می کنند تعدادشان خیلی کم خواهد شد . سپس ارشاد فرمودند: که خوش خبری وبشارت است برای آن کسانی که به سبب رفتن به راه اسلام بیگانه به شمار آیند. ( مسلم شریف)

مقصود این  است که وقتی که من به اسلام دعوت دادم ابتدا معدودی چند اسلام را پذیرفتند در حالی که اکثر مردم با اسلام نا مأنوس وبیگانه بودند تا اینکه قبول کنندگان اسلام ( بی دین ) گفته می شدند ومجبور بودند مکه را ترک نمایند.

مسلمانان که به حبشه هجرت کرده بودند یک مرتبه مشرکین مکه کوشش کردند که آنها را از حبشه بیرون بیاورند چنانکه به دربار پادشاه حبشه شکایت کردند که چند نفر نوجوان جاهل دین قوم خود را ترک داده در دینی جدید داخل شده اند آن دین جدید به گونه ای است که ما آن را اصلا نمی شناسیم .

در سوره ص آمده است که  مشرکین دعوت حضرت رسول الله ص را شنیده  گفتند : ما سمعنا بهذا فی الملة الآخرة ان هذا الا اختلاق) یعنی نشنیده ایم ما این حرفها را در ملتهای دیگر نیست این قرآن مگر خود ساخته .

بعد از آن ارشاد فرمودند: که مردم بعدا اسلام را خوب قبول کردند در دنیا آن را منتشر ساختند لیکن رفته رفته باز اسلام بحالت اول بر می گردد که قبول کنندگان وعمل کنندگان بر احکام اسلام یافت نمی شوند واحکام اسلام بیگانه به نظر می آیند گویا که مردم اسلام را در اصل نمی شناسند آنوقت افرادی کم بر اسلام عمل می کنند ومسلمانان خالص کم به نظر می رسند ومسلمانان در چنین حالتی در انظار مردم پست وحقیر معلوم می شوند واهل دنیا حرف زدن را هم با ایشان پسند نمی کنند لیکن من ایشان را از جانب خدا مژده می دهم.

سپس ارشاد فرمودند: که دین در حالت غربت وبیگانگی ظاهر شده است عن قریب دوباره بیگانه خواهد شد همچنانکه در ابتدا بود خوشخبری باد به آن افراد مسکین وغریبی که سنتهای مرا زنده می کنند پس از آنکه مردم فاسق آنها را تغییر داده ونابود ساخته اند . 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *