مقالات

محبت دنیا دلها را ضعیف می کند:ـ

Visits: 35

محبت دنیا دلها را ضعیف می کند:ـ

نحمده ونصلی علی رسوله الکریم : اما بعد :

از حضرت ثوبان (رض) روایت است که یک مرتبه رسول اکرم (ص) ارشاد فرمودند: زمانه ای می آید که جماعتهای کفرو وباطل با همدیگر یکی شده وبرای از بین بردن شما طوری جمع می شوند همچنان که برای غذا خوردن در سر یک سفره جمع می شوند ) این را شنیده یکی عرض کرد که آیا ما در آن روز کم هستیم ؟ آن حضرت (ص) فرمودند : نه شما در آن روز خیلی زیاد هستید اما شما به مانند برگها واشغال های سیلاب خواهید بود ودر آن زمان الله تعالی رعب شما را از دل دشمنان بیرون می کند ودر دل شما ضعف پیدا می کند ) یکی عرض کرد که سبب ضعف چه چیزی است ؟ آن حضرت ص فرمودند: محبت دنیا وترس ازمرگ. (رواه ابوداود والبیهقی فی دلائل النبوة)

توضیح: از سالهاست که این پیش گویی ها کلمه به کلمه صدق می کنند ومسلمانها امروز این حالت زار خود را با چشمانشان می بینند که هیچ قومی آنها را با عزت واحترام نگاه نمی کنند ووجود مسلمانان را بر روی زمین تحمل نمی کنند زمانی بود که اقوام دیگر برای خودشان حکام مسلمان انتخاب می کردند وحال چنین است که اقوام غیر مسلمان در قلمرو خودشان زندگی مسلمانها را تحمل نمی کنند . آنها دوست دارند تمام مسلمانان دنیا در یک وقت ودر یک ساعت از بین بروند هرگز این طور نخواهد شد این پیش گویی در بعضی احادیث موجود است.

چرا مسلمانان خوار وذلیل هستند با توجه به اینکه تعداد آنها بیش از حد است چرا توجه شان بیشتر بطرف بیگانگان می باشد ؟ جواب اینها را هادی عالم حضرت محمد ص ارشاد فرمودند: که محبت دنیا وترس از موت باعث این حال می باشد.

زمانی که مسلمانان دنیا را محبوب نمی دانستند ودر مقابله جنت ( که بغیر از موت نمی رسید) زندگی دنیا در نگاهشان هیچ حقیقتی نداشت با اینکه تعدادشان کم بود بر تمام اقوام غالب بودند . در راه الله تعالی جهاد می کردند حتی که بر بیگانگان هم حکومت می کردند حالا حالی که ماداریم خودمان می توانیم آن را عوض کنیم بشرطی که مثل مسلمانان گذشته دنیا را ذلیل وموت را عزیز تر از جان بدانیم ، وگرنه ذلت بیشتر خواهد شد.( فاعتبروا یا اولی الابصار )

خداوند حال هیچ قومی را تا امروز تغیر نداده است مگر این که آنها خودشان بخواهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *