مقالات

ثمرات وویژه گی های استغفار:ـ

Visits: 75

ثمرات وویژه گی های استغفار:ـ

1 – اگر مي خواهي دلي پر سکون و آرامش، و قلبي باز، و مطمئن و متاع خوبي داشته باشي؟
استغفار کن، و از خداوند آمرزش گناهانت را بخواه: الله تعالي مي فرمايد: (وان اسثغفروا ربکم ثم توبوا اليه يمتعکم متاعا حسنا الي اجل مسمي ) واز پروردگار مغفرت بخواهيد، سپس به سوي او توبه کرده و برگرديد، شما را از متاع نيکو بهره مند مي کند تا مدت معيني.
2 – اگر نيروي جسماني، تندرستي و سلامت از آفات و امراض و دردها و رنجها مي خواهي؟
استغفار کن؛ زيرا خداوند فرموده است:( استغفروا ربکم ثم توبوا اليه يرسل السماء عليکم مدرارا و يزدکم قوة الي قوتکم » از پروردگارت آمرزش بخواه، سپس به سوي او توبه کرده و برگرديد رحمت آسمان را بر شما سرازير مي کند، و نيرويي به نيرويتان مي افزايد.
3 – اگر مي خواهي که حوادث و واقعات مرگبار را از خود دور کرده، و از تمام آفات و فتنه ها و محنتها در امان باشي؟
استغفار کن؛ چون خداوند متعال مي فرمايد:(و ما کان الله ليعذبهم و انت فيهم و ما کان الله معذبهم و هم يستغفرون ) و خداوند عذاب نمي دهد آنان را تا تو در جمع آنان هستي، و خداوند عذاب نمي دهد آنان را مادامي که استغفار مي کنند.
4 – اگر باران بسيار زياد و نافع، نسل پاک و مطهري، و اولاد صالح، و مال حلال، و رزق فراوان مي خواهي؟
استغفار کن، چون خداوند متعال مي فرمايد:(استغفروا ربکم انه کان غفارا يرسل السماء عليکم مدرارا و يمددکم باموال و بنين و يجعل لکم جنات و يجعل لکم انهارا ) از پروردگارتان آمرزش بخواهيد، بدرستي که او بسيار آمرزنده است، خزانه ي آسمان را بر شما جاري مي گرداند، با اعطاي اموال و پسران شما را کمک مي نمايد، براي شما باغات در نظر مي گيرد، و براي شما جويها در نظر مي گيرد .
5 – اگر محو سيئات و گناهان، و زيادت حسنات و رفع درجات مي خواهي؟
استغفار کن، خداوند متعال مي فرمايد:(و قولوا حطة نغفر لکم خطاياکم و سنزيد المحسنين ) و بگوييد گناهان ما را معاف کن، خطاهاي شما را بر شما مي بخشم، و بزودي به نيکو کاران مزيد عنايت مي کنيم .
استغفار داروي شفا بخش، و علاج مفيد از تمام گناهان و خطاها است؛ بدين منظور آن حضرت عليه السلام مردم را هميشه و هميشه به استغفار امر مي نمود:
( یا ايها الناس استغفروا الله و توبوا اليه فاني استغفرالله، و اتوب اليه في اليوم مائة مرة ) اي مردم از خداوند مغفرت بخواهيد و به سوي او توبه کرده و باز گرديد؛ چون من روزانه صد مرتبه از خداوند مغفرت خواسته و به سوي او توبه مي نمايم.
و خداوند از استغفار کننده ي صادق راضي و خوشنود مي شود؛ چون او به گناه خود اعتراف مي کند، و با خداوند روبرو مي شود گويا مي گويد: پروردگارا من خطا کردم، بد کردم، گناه کردم، و در حق شما کوتاهي کردم، و حقوق شما را زير پا گذاشتم، و بر خود ظلم روا داشتم، و شيطان برمن مسلط شد، و خواهشات مرا مقهور خود کرده، و نفس اماره مرا فريب داده، و بر حلم و بردباري و عفو کريمانه و سخاوت و رحمت بزرگ شما اعتماد کردم و الآن تائب و نادم و معذرت خواه به بارگاه شما حاضر شدم، پس از من گذشت نما، معافم کن، و بر من ببخش، و لغزشات مرا پاک کن، و خطاهايم را از نامه ي اعمالم محو بگردان، چون مرا غير تو پروردگاري و خدايي جز تو نيست .
در حديث صحيح آمده است، آنحضرت عليه السلام فرمود:(من لزم الاستغفار جعل الله له من کل هم فرجا و من کل ضيق مخرجا، و رزقه من حيث لايحتسب )

هرکه استغفار را هميشه بر خود لازم گيرد خداوند از هر مصيبت گشايشي، و از هر تنگنا راه خلاصي براي او قرار مي دهد، و از جايي که گمان نمي برد به او روزي مي دهد.
لطيفه و واقعه ي جالبي از بعضي از معاصران نقل شده که او فرد عقيمي که صاحب فرزند نمي شد و تمام اطباء و پزشکان از علاج او عاجز شده بودند و هيچ دارويي براي او مفيد واقع نمي شد، و از يکي از علماء پرسيد، عالم به او راهنمايي و توصيه کرد که: صبح و عصر زياد استغفار کند، چون الله تعالي در مورد استغفار کنندگان فرموده است:
( يمددکم باموال و بنين ) شما را با اموال و پسران امداد مي کند .
آن مرد به توصيه ي عالم رباني جامه ي عمل پوشاند و صبح و عصر زياد استغفار مي کرد و هيچگاه آن را ترک نمي کرد در نتيجه خداوند به او اولاد صالح عنايت فرمود.
پس اي آن کسي که اضطراب و پريشاني و غم و اندوه آرامش شما را از بين برده و لاغر و رنجور کرده، بيا استغفار کن، آنگاه تمام پريشانيهاي تو از بين خواهد رفت، استغفار مرحم شفا بخش و داروي کافي و ممتازي است.
برما لازم است در تمام لحظات زندگي و بويژه در سحرگاهان فرصت را غنيمت شمرده، و هميشه از گناهان، خطاها، لغزشهاي دانسته و نادانسته، آشکار و پنهان خود استغفار نماييم تا خداوند برما رحم و کرم فرمايد.
والسلام عليکم و رحمة الله و برکاته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *