مقالات

وحدت مسلمین و اعتصام بحبل الله المتین

Visits: 415

وَاعْتَصِمُواْ بِحَبْلِ اللّهِ جَمِيعًا وَلاَ تَفَرَّقُواْ. آیه 103 – آل عمران

«وهمگی به رشته «نا گستنی قرآن» الله (ج) چنگ زنید و پراکنده نشوید»

و بعد بر هر مسلمان واجب است که در راستای بهبود وضع کنونی و بازگشت به عصر پیامبر (ص) قدم مستحکمی بر داشته و به آیه فوق عمل خود را ثابت سازد که چنگ زنید به ریسمان پروردگار و پراکنده نشوید»

را وظیفه خود بدانند که همه مردم را دعوت دهند به کتاب الله، سنت رسول الله و راه و روش سلف صالح و بزرگان امت و از اختلاف، تفرقه و انحرافاتیکه مانع هدایت و رسیدن به راه راست و اتحاد و همبستگی می شود باز دارند. در عصر کنونی دشمنان اسلام با ترفند ها و نیرنگ های متعدد تلاش می ورزند تا با هر وسیله ای شده میان جامعه اسلامی تفرقه و نفاق را ایجاد نمایند تا به اهداف شوم خود برسند چنانچه حضرت عمر فاروق (رض) می فرماید: (الکفر ملت واحد) کفر ملت واحد است. «کتاب الآثار از امام یوسف».

لذا: در بی اتفاقی مسلمانان فرق میان شرق وغرب، وجود ندارد همه جهانخواران و ستمگران مخصوصاً یهود و نصارا یکی هستند هر روز به نیرنگ خاصی تلاش می ورزند تا مسلمانان را متفرق نموده و در بطلاق نا بودی بکشانند. تفرقه و نفاق باعث می شود تاکیان امت اسلامی زیر سؤال برود و پیروان اسلام نسبت به دین و اسلام خود کم باور شوند این مسئله مایۀ نگرانی اکثر علماء، دانشمندان و دانش پژوهان امت اسلامی می باشد، از این رو می توان آنعده عزیزانی را مورد خطاب قرار داد که با اختلافات نا چیز سلیقه ای آب به آسیاب دشمنان اسلام می ریزند، اتحاد، همدلی و مشترکات دین خود را مد نظر نمی گیرند. یکی از عوامل مهم تفرقه و نفاق بی حرمتی به یک دیگر، طعن و لعن، توهین و تحقیر بدون دلیل می باشد که اگر به عصر پیامبر (ص) به دقت بنگریم می بینیم در بین اصحاب پیامبر (ص) گاهاً اختلافات فقهی و نظری وجود داشته ولی شاهد یک مورد اتهام و یا بی حرمتی نیستیم متأسفانه در عصر کنونی ما شاهد کفر گوئی ها با یکدیگر هستیم که این خود باعث قهر و غضب پروردگار می شود. بیداری و هوشیاری قشر جدید چیز فهم جامعه باعث می شود تا وحدت و اتحاد مسلمانان زیادتر گردیده و این امانت گرانبها را برای آینده گان بدون خیانت برسانند و رسالت مقدس خود را ادا نمایند.

از جهت دیگر دعوت به وحدت و اعتصام به حبل الله المتین و دوری از نفاق مانند دیگر معروفات و منکرات یکی از خصوصیات امت اسلامی می باشد چنانچه خداوند متعال می فرماید: كُنتُمْ خَيْرَ أُمَّةٍ أُخْرِجَتْ لِلنَّاسِ تَأْمُرُونَ بِالْمَعْرُوفِ وَتَنْهَوْنَ عَنِ الْمُنكَرِ. سوره آل عمران آیه 10

شما بهترین امت هستید که برای نفع مردم بیرون آورده شده اید تا امر به کار نیک و نهی از کار بد بنمائید؛ امر به اتحاد و وحدت و دوری از اختلاف و نفاق خود باعث اصلاح افراد جامعه اسلامی گردیده و همبستگی مسلمانان آرزو های دراز شان را به یأس و نا امیدی ابدی مبدل می نماید.

ما امت اسلامی پیرو پیامبری می باشیم که سردار تمام فرزندان آدم است و این نعمت بزرگی از جانب خداوند متعال می باشد چنانچه خداوند (ج) در آیه 103 سوره آل عمران در باره اختلاف میان انصار «دو قبیله اوس و خزرج» که قبل از اسلام باهم دشمن بودند می فرماید: وَاذْكُرُواْ نِعْمَتَ اللّهِ عَلَيْكُمْ إِذْ كُنتُمْ أَعْدَاء فَأَلَّفَ بَيْنَ قُلُوبِكُمْ فَأَصْبَحْتُم بِنِعْمَتِهِ إِخْوَانًا.

بیاد آورید نعمت خداوند را بر خود، هنگامیکه باهم دشمن بودید و خداوند در میان دلهای شما الفت اننداخت که در نتیجه (این) نعمت خداوند باهم برادر شدید).

اوس و خزرج پیش از باریدن باران رحمت اسلام و حجت وهم نشینی با پیامبر (ص) باهم دشمن بودند، و آتش جنگ و نفاق همواره در میان شان زبانه می کشید اما خداوند متعال این دشمنی را به فرستادن پیامبر (ص) از بین برد و به جای آن محبت، همدلی، صمیمیت، اتفاق و اتحاد را جانشین نمود که این موضوع یکی از اسناد تاریخی در تاریخ اسلام نگاشته شده و تا کنون بعد از گذشت هزار و چند صد سال چون خورشید درخشان نور خود را برای پیروان واقعی اسلام می تاباند و کسانیکه به فکر و اندیشه اتحاد دینی مسلمانان هستند از همه امت اسلامی عملاً می خواهند تا از قرآن و دین بر حق اسلام فاصله نگیرند و ریشه های اختلاف و نفاق را خوشکانده و بجای آن درخت اتحاد، دوستی، محبت، صمیمیت و عشق را در دلهای شکسته امت اسلامی بکارند و آبیاری نمایند.

بامید وحدت و همدلی همۀ مسلمین جهان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *