حدیث

شفقت و رحمت بر خلق خدا

Visits: 1784

شفقت و رحمت بر خلق خدا

عَنْ أَبِي هُرَيْرَةَ – رضي الله عنه – قَالَ قَالَ رَسُولِ اللهِ – صلى الله عليه وآله وسلم – «غُفِرَ لِامْرَأَةٍ مُومِسَةٍ مَرَّتْ بِكَلْبٍ عَلَى رَأْسِ رَكِيٍّ يَلْهَثُ، كَادَ يَقْتُلُهُ الْعَطَشُ، فَنَزَعَتْ خُفَّهَا، فَأَوْثَقَتْهُ بِخِمَارِهَا، فَنَزَعَتْ لَهُ مِنْ الْمَاءِ؛ فَغُفِرَ لَهَا بِذَلِكَ». متفق علیه.

ترجمه: روایت است از ابی هریره (رض) گفت: فرمود: پیامبر خدا (ص) که آمرزیده شد. مرزنی زناکار را که گذشت بسگی بر سر چاهی در حالیکه بیرون میکرد آن سگ زبان خود را از تشنگی نزدیک بود که بمیرد از تشنگی پس کشید آن زن موزۀ خود را و محکم بست آن موزه را به چادر سر خود پس کشید آن زن برای سگ چیزی از آب پس آمرزیده شد مر آن زن زنا کار را با آن عمل پس گفته شد مگر ما را در احسان کردن و سیراب کردن چارپایان ثواب است فرمود آنحضرت (ص) در احسان کردن بر هر حیوانی که دارای جگر تر باشد ثواب است. متفق علیه.

برادر و خواهر مسلمانم با این حدیث منجی عالم بشریت تعمق نمائید که شفقت و مهربانی بر خلوق خدا تا آنجائی مهم است که زن زناکار که خدای پاک در بارۀ آن فرموده: که شما در اجرای حد زنا بر آن رحمت و شفقت نکنید بواسطۀ رحم و شفقت بر یک سگ بخشیده میشود پس دین اسلام دین عطوفت و مهربانی است نی به این معنی که حدود خدا ترک شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *