مقالات

حجاب لباس عزت : بخش سوم :ـ اختلاط يكي از دست آوردهاي فرهنگ غرب:ـ

Visits: 44

حجاب لباس عزت : بخش سوم :ـ

اختلاط يكي از دست آوردهاي فرهنگ غرب:ـ

اختلاط مرد و زن از اموري است كه از بدو آفرينش تا خاتم انبياء «ص» نه تنها اهل شرائع بلكه تمام افراد شريف و با نسب آنرا درست نفهميده اند. در قرآن سفر حضرت موسي«ع» به مدين و برخورد آن با دو دختر كه گوسفندان شان را دور از جمع نگه داشته بودند بيان شده است ، وقتي كه حضرت موسي« ع» علت را از آنان جويا شد ، به دو امر اشاره كردند: 1: داخل شدن در جمع مردان را نمي پسندند وبه آبي كه از آنان باقي بماند قناعت مي كنند.

 2: پدرشان پير و ناتوان است اين گفتة آنان اشاره است به اينكه بردن حيوانات براي چرا وآب دادن آنها به اعتبار عرف وعادت مردان است نه زنان، ليكن به علت ضعف پدر ونبودن شخصي ديگر آنان مجبور شدند دست به اين كار بزنند.

از اين واقعه معلوم مي گردد كه در شريعت آن زمان هم زنان دوشادوش مردان مشغول كار وفعاليت نبودند وكاري كه در آن اختلاط با مردان پيش مي آمد به زنان واگذار نمي شد ، به هر صورت در آن زمان قوانين مخصوص در مورد حجاب وجود نداشت ودر ابتداء اسلام نيز همان صورت رواج داشت ودر سنه پنجم هجري حجاب براي زنان واجب گرديد وهنگام وليمه حضرت زينب «رض» نخستين آية حجاب نازل گشت اما قبل از نزول آيه طريقة نشستن آن بانوي اسلام چنين بيان شده است « وزوجته موليه وجهها الي الحائط» « سنن ترمذي صفحه 153 جلد 2»

يعني حضرت زينب «رض» رخش را به ديوار كرده بود وآنجا نشسته بود.

    تبرجي كه در قرآن بيان شده وآن را به جاهليت اولي نسبت داده آن نيز كار خانواده هاي شريف ومحترم عرب نبوده بلكه كار كنيزان وآوارگان بوده است، وخانواده هاي شريف آن را عيب مي دانستند ، آنچه امروز زبانزد خاص وعام گشته كه زنان بايد مانند مردان ودوشادوش آنها به كار وفعاليت مشغول باشند واختلاط زنان با مردان در بازارها ومهمانيها ومجالس مشكلي نسيت ، اين نيز از دست آوردهاي فرهنگ غرب مي باشد تا امت مسلمه را به جاهليت قديم وقبل از اسلام  برگردانند ومتأسفانه تا حد زيادي مؤفق گشته اند تا در ميان جامعه وحتي خانواده هاي اسلامي فرهنگ بي حيائي وفحشائي خويش را ترويج دهند ومسلمين با آغوش باز آمادة  پذيرش آن نيز هستند و از فرهنگ اسلام غافل مانده اند.

 يكي از شيوه هاي استكبار جهاني براي رسيدن به اهداف شوم خود طرح شعارهاي عوام پسندانه است ، بطور مثال مي گويند دلت پاك باشد حجاب يك امر ظاهري است در حالي كه پاكي دل تنها با داشتن حجاب ميسر است، يا مي گويند ديگر جامعه عوض شده امروز جامعه اينگونه مي پسندد ولي ما نبايد تحت تأثير جامعه و محيط باشيم بلكه بايد بر محيط اثر بگذاريم در زمستان همه جا سرما هست اما بايد خود را از سرما خوردگي حفظ كنيم.

آگهي مهم

يك مسئلة  مهمي كه امروزه رويكار شده است خياطي هاي زنانه است كه مردان لباسهاي زنها را مي دوزند بعضي از زنها بدون محرم نزد آن خياطان مي روند كه لباسهاي شان را بدوزند يك موضوع مهم اين است كه قد واندام آن زنها را هم همان خياطان مي گيرند اين چه حالت است در اين جامعه اين يك فتنة بزرگ است كه مردان بيگانه ونامحرم قد واندام زنها ودختران را بگيرند جاي تعجب به آن مردان است كه دختر خود وزن خود را  اجازه مي دهند كه به نزد چنين مردان وخياطاني بروند وبعضي از دوكان هاي لباس فروشي يك خانة خوردي دارند «يعني پست خانه» كه زنها در آنجا بروند ولباسهاي خود را به تن كنند كه آيا به تنش برابر واندازه است يا خير وآن زن مي رود در آنجا لباسهاي خود را مي كشد كه آيا آن لباس به تنش اندازه است يا خير.

 

 

} لوازم عفت {  

 درتعاليم اسلامي براي گسترش فرهنگ « عفت» توصيه هاي حكيمانة وجود دارد كه رعايت آنها در زندگي روزمره مي تواند جلوي مفاسد اجتماعي را گرفته ودر سالم سازي فرهنگ جامعه تأثير به سزايي داشته باشد زيرا انسان در زندگي خود با دو نيروي بزرگ كه در پي اغفال وانحراف او هستند مواجه است .

يكي شهوت جنسي كه در فطرت انسان گذاشته شده است وديگري شيطان كه دشمن قسم خوردة انسان است وشب و روز در تلاش است تا با تحريك قواي شهواني انسان و راهنمايي او به راه هاي نا مشروع ارضاء جنسي موجبات انحراف او را فرا هم كند.

 امروزه يك عامل بسيار بزرگ ديگر نيز به آنها اضافه شده است ، اين عامل فرهنگ برهنگي ومد گرايي است كه ارمغان تمدن جديد است. متأسفانه عدة در غالب بر نامه هاي فرهنگي ، هنري وحتي بهداشتي به گسترش فرهنگ فحشاء وابتذال مشغول اند ودر نتيجه همين فعاليتها بسياري از ارزشها از بين رفته وفرهنگ جامعه مسخ شده است .

     امروزه ملتهاي زيادي تحت تأثير فعاليتهاي ضد ارزشي با بحران فرهنگ مواجه شده واستحاله شده اند . تاجايي كه در اروپا وبسياري از مناطق آفريقا پوشيدن بدن عيب به شمار مي آيد وداشتن حياء بيماري تلقي مي گردد. آشكار است در مقابل اين طوفان ضد فرهنگي تنها مراجعه به فرهنگ اصيل اسلامي وتوجه به توصيه هاي حكيمانة آن مي تواند از سقوط انسان به اين مهلكه جلو گيري كند .

    سه عامل شيطاني وجود دارد كه دنياي ما را فرا گرفته ودر افروختن آتش براي ساكنان روي زمين در كارند عامل اول ادبيات بي آبرو ودور از عفت كه بعد از جنگ جهاني با تمام وقاحت بي عفتي وبي آبروي به شكل عجيب وغريبي ترويج شد ودنيا را فرا گرفت .

عامل دوم فيلم هاي سينمائي و… است كه نه تنها غريزة شهواني حيواني را تحريك مي كند بلكه در اين خصوص دُروس علمي را هم برايشان تلقين مي كند. عامل سوم : پائين آمدن سطح اخلاق زنان كه در لباس ، برهنگي دخانيات واختلاط بدون قيد وشرط شان با مردان بصورت آشكاري به چشم مي خورد اين مفاسد سه گانه به مرور زمان رو به افزايش است اگر ما امروز از طغيان آن جلو گيري نكنيم  به طور حتمي كساني كه با پيروي از شهوت وغريزة جنسي رهسپار ديار عدم گرديدند براي ما تكرار مي شود زيرا آنها هم مانند ما در شراب، زنا، رقص موسيقي ولهو ولعب غرق شده بودند.

 حياء : اسلام حياء را به عنوان يك صفت باز دارنده از گناه مورد ستايش قرار داده است وپيروان خويش را به آن تشويق كرده است. چنانچه رسول الله ص فرمودند: }الحياء شعبة من الايمان{ «بخاري» يعني حياء شعبة از ايمان است . روانشناسان در تعريف حياء گفته اند حياء از صفات اخلاقي انسان است كه مانع انجام بسياري از كارها مي گردد ودر اصطلاح شرع حياء صفتي است كه از ارتكاب اعمال واقوال قبيح جلو گيري مي كند.} الحياء لا يأتي الا بخير { يعني حياء جز خوبي نمي آورد . رسول اكرم ص‌ به يك انصاري كه از حياي برادرش ناراحت بود وآنرا ضعف او مي دانست ، فرمود : } لاتفعل فان الحياء من الايمان { يعني اين كار را مكن زيرا حياء جزء ايمان است. حياء صفتي است كه اقوال وافعال انسان را كنترل مي كند وقتي حياء نباشد اقوال وافعال انسان ارزش خويش را از دست مي دهند. ادامه دارد…..

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *