مقالات

مرد در خانه چه کاری انجام دهد؟

Visits: 175

مرد در خانه چه کاری انجام دهد؟

از حضرت اسود (رض) روایت است که گفت از عایشه ای صدیقه (رض) پرسیدم رسول خدا (ص) در منزل چه کارهای را انجام می دادند؟  ( قالت کان یکون فی مهنة اهله ، قال تعنی فی خدمة اهله ، واذا حضرت الصلوة خرج الی الصلوة )

حضرت عایشه صدیقه (رض) فرمود: رسول الله (ص) به خانواده خدمت وهمکاری می کردند وهرگاه وقت نماز فرا می رسید ، برای نماز بیرون می رفتند.( صحیح بخاری شریف)

وهمچنین از حضرت عروه (رض) روایت است که حضرت عایشه صدیقه (رض) گفت ( کان یخصف نعله، ویخیط ثوبه ، ویعمل فی بیته کما یعمل احدکم فی بیته ) یعنی  پیامبر خدا (ص) کفش خود را پینه می کردند ، ولباس شان را می دوختند ، ومانند یکی از شما در منزل همکاری می نمودند. (صحیح بخاری شریف)

در حدیث دیگری از عایشه صدیقه (رض) سوال شد که رسول خدا (ص) در خانه چه کارهای انجام می دادند؟ عایشه صدیقه (رض)  گفت : کارهای خانه را انجام می دادند لباسها را خودشان پینه می زدند، خانه را جارو میکردند، شیر می دوشیدند ، از بازار خرید میکردند ، اگر تسمه ای کفش کنده می شد آن را می بستند دلو را می دوختند شتر را با دست خود قید وبند می کردند وآن را کاه وعلف می دادند ، با کمک غلام آرد خمیر می کردند. ( صحیح بخاری کتاب الادب )

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *